صنایع دستی
انواع صنایع دستی،شغل خانگی برای مردان،تحقیق صنایع دستی،لیست مشاغل خانگی پردرآمد

منبع : گاز آرگون

گاز آرگون

آرگون در حالت مایع معمولا در تانک های بزرگ به مشتریان ارائه می گردد.

از آنجائی که گاز آرگون جزء گازهای نجیب است هیچ ترکیبی از آن بصورت طبیعی وجود ندارد.
جالب این است که در جهان فراوانی آرگون 36 که از محصولات سنتز هسته ای ستاره ای در ابرنواخترهاست بسیار بالاتر از آرگون 40 است.
رگولاتور گاز یا مانومتر گاز وسیله ای است جهت تقلیل فشار سیلندر و یا خطوط انتقال گاز .

فشار ورودی رگولاتور گاز : فشار ورودی رگولاتور ارتباط مستقیم با فشار گاز درون سیلندر و یا گازی که در لوله های انتقال می باشد دارد بعنوان مثال برای گاز پر فشاری مثل هیدروژن فشار ورودی رگولاتورها معمولا تا 300 بار می باشد در حالی که برای گازی مثل پروپان یا استیلن که فشار چندانی ندارند فشار ورودی رگولاتورها معمولا 40 بار است.

فشار خروجی رگولاتور گاز : فشار خروجی رگولاتور را مشتری و کارشناسی که قرار است از رگولاتور گاز استفاده نماید بنا به فلویی ( شدت جریان ) که مورد نیازش می باشد، تعیین می کند که در این صورت بسته به فشار خروجی از رگولاتور ممکن است رگولاتور یک مرحله ای One Stage مناسب باشد و یا رگولاتور دو مرحله ای Double Stage
برای ذخیره سازی و نگهداری گازها بایستی آنها را تحت فشار در سیلندرها و یا مخازنی که تحمل فشاری بالایی دارند نگهداری می شود به خاطر اینکه استفاده از آنها بصورت مستقیم از مخازن یا سیلندرهای گاز بدلیل فشار بالا امکان پذیر نیست و باید از رگولاتورهای کاهنده فشار استفاده نمود.
گاز آرگون ۰٫۹۳۴٪ حجمی و ۱٫۲۸۸٪ جرمی اتمسفر زمین را تشکیل می‌دهد .
گاز آرگون سومین عضو از خانواده گازهای نجیب ( بی اثر ) در جدول تناوبی است که با فرمول شیمیایی AR و عدد اتمی 18 نشان داده شده است.
از آنجائی که آخرین لایه ی الکترونی آرگون دارای ظرفیت کامل است گاز آرگون بسیار پایدار بوده لذا در برابر تشکیل پیوند شیمیائی مقاومت می کند .

گاز نیتروژن با خلوص 99.9999% گرید 6 ، 99.9995% گرید 5.5 و 99.999% گرید 5 به فروش می رسد.

نیتروژن -۱۴در اثر عمل همجوشی هسته‌ای در ستارگان، تولید می‌گردد. گاز نیتروژن از ترکیبات عمده ضایعات حیوانی ( مانند چلغوز، فضله ی مرغان و پرندگان یا کود ) بوده و معمولاً به صورت اوره، اسید اوریک و ترکیباتی از محصولات نیتروژنی یافت می‌شود.
گاز نیتروژن معمولا در سیلندرهای 2،5،10،20،40 و 50 لیتری و فشار 150 تا 200 بار به فروش می رسد.
از آنجائی که آخرین لایه ی الکترونی آرگون دارای ظرفیت کامل است گاز آرگون بسیار پایدار بوده لذا در برابر تشکیل پیوند شیمیائی مقاومت می کند .
شیر سیلندرهای آرگون معمولا DIN6 و یا BS3 می باشد.

کپسولها بر اساس گازی که در بر می گیرند دارای شیر راست گرد و یا شیر چپ گرد می باشند . شیر راست گرد (Right Handed) : این شیرها مخصوص گازهای اینرت و خنثی می باشد. شیر چپ گرد (Left Handed) : این شیر مخصوص گازهای آتش زا و خطرناک می باشد.

کپسول های کربن استیل : این کپسولها بسیار پرکاربرد می باشند و برای گازهای اینرت ( بی اثر ) و واکنش ناپذیر مورد استفاده قرار می گیرند و دارای قیمت مناسب می باشند.
تیم فنی شرکت فاران صنعت جهت انجام معاوضه و یا شارژ در کپسول خریدار یک سری خدمات و بررسی هائی بر اساس استاندارد ISIRI6792 به شرح ذیل بر روی کپسولها انجام می دهد .
منبع : گاز آرگون

در صنعت از گاز آرگون هم بصورت خالص و هم به صورت ترکیب با گازهای دیگر استفاده می شود .
گاز R410a از 50% گاز R125 ( پنتا فلوئورو اتان ) و 50% گاز R32 ( دی فلوئورو متان ) تشکیل شده است .

گاز R410a از 50% گاز R125 ( پنتا فلوئورو اتان ) و 50% گاز R32 ( دی فلوئورو متان ) تشکیل شده است .
گاز R410a جزء گازهای Blend یا مخلوط می باشد که از ترکیب شدن دو گاز دیگر تهیه شده است .
گاز R410a در سیلندرهای یکبارمصرف 11.3 کیلوگرم و به رنگ یاسی به مشتریان عرضه می شود.
گاز آرگون معمولا در کپسول های 5،10،20،40 و 50 لیتری و فشار 150 تا 200 بار به فروش می رسد.
آرگون بدلیل بی اثر بودن دارای شیر راست گرد می باشند .
نکته حائز اهمیت و فوق العاده مهم این است اگر اپراتور دقت لازم را به عمل نیاورد مثلا بخواهد رگولاتور گاز آتشزایی مثل هیدروژن را برای کپسول گاز اکسنده ای مثل اکسیژن تست کند ممکن است خطرات جبران ناپذیری حادث شود.
شایان ذکر است؛ برخی از گاز های کم فشار مثل پروپان ، کربن دی اکسید و گوگرد دی اکسید معمولا در سیلندر های یکپارچه شارژ شده و به فروش می رسند.

در اصل رگولاتور و مانومتر معادل هم می باشند و هر دو به یک معناست و دستگاهی است جهت اندازه گیری ، کنترل و تنظیم فشار انواع گازهای ذخیره شده در مخازن و سیلندرهای تحت فشار.

شایان ذکر است؛ برخی از گاز های کم فشار مثل پروپان ، کربن دی اکسید و گوگرد دی اکسید معمولا در سیلندر های یکپارچه شارژ شده و به فروش می رسند.
تنفس بیش از حد گاز آرگون موجب سرگیجه ، تهوع ، بیهوشی می گردد و اگر این روند ادامه پیدا کند و فرد در چنین وضعیتی باقی بماند به مرگ فرد مصدوم منجر می شود.
استفاده از گاز آرگون در ساخت پنجره های دو جداره



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





سه شنبه 13 خرداد 1399برچسب:, :: 22:59 :: نويسنده : مدیر

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان نمونه پایان نامه - دانلود متن کامل با فرمت ورد و آدرس postao.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: